Digital Marketing Manager 2017

Att skapa en effektiv digital kommunikation17-19 oktober 2017 i Stockholm
Allmänt
Kursinnehåll
Ladda ner PDF
Anmäl dig

Digital Marketing Manager 2017

17 2017-10-17 11:38:46 2017-10-18 11:38:46 38 Digital Marketing Manager 2017 Kursen som ger dig verktyg och metoder som krävs för en effektiv digital kommunikation Stockholm Ability Partner info@abilitypartner.se true DD/MM/YYYY

Allt fler av dina kunder ägnar mer och mer tid åt Internet och digitala medier. Frågor som rör hur du på bästa sätt driver trafik, konverserar och skapar dialog samt får besökarna att konvertera på den egna webbplatsen är viktiga delar för att skapa en effektiv internetmarknadsföring med hög ROI. Ny teknik och nya plattformer tillkommer samtidigt som kundbeteendet ändras vilket gör att det kan vara svårt att hänga med i utvecklingen och veta vad man ska prioritera.

Syfte och mål är att du efter kursens slut ska ha en god förståelse för den digitala kommunikationens olika delar och praktiskt själv kunna utveckla och införa väl underbyggda digitala kommunikationsinsatser för den egna verksamheten. Du ska också ha förståelse för hur du kan målsätta, ta fram nyckeltal/KPI:er och mäta för att därigenom ständigt kunna anpassa och förbättra dina aktiviteter och den digitala närvaron.

Under kursen kommer du att få arbeta praktiskt och strategiskt med ditt eget företags digitala kommunikation och du kommer att ha med dig många delar som du kan dra direkt nytta av på plats hemma igen.

Ur innehållet

  • Nytt digitalt och mobilt kundbeteende, nya strategier för innovativ digital kommunikation, multikanal och nya affärsmodeller
  • Mobila kanaler i den digitala strategin – hur du lyckas med din mobila satsning och integrerar alla kanaler till en sammanhållen helhet
  • Sociala medier – hur du aktivt deltar i dialogen och använder sociala medier i din marknadskommunikation
  • Hur du jobbar framgångsrikt med olika former av trafikkällor för att driva relevant trafik
  • Hur du lyckas med sökmarknadsföring och sökmotoroptimering när förutsättningarna blir allt mer mobila och sociala
  • Att mäta och styra – så tar du fram relevanta nyckeltal och mäter för att ständigt kunna anpassa den digitala kommunikationen, öka konverteringsgraden och optimera ROI

Kursledare

Ola Oredsson är ansvarig kursledare. Med stöd av gästföreläsare lotsar han dig genom den digitala kommunikationens – och marknadsföringens olika delar.

”Engagerade och kunniga föreläsare och en bra mix mellan presentation, diskussion och övningar”

”Kursen var bra och givande”

”Bra gästföreläsare och bra koppling till de närvarandes affär”

100% av deltagarna rekommenderar kursen – testa du också!

Deltagarna fick bedöma kursen i en skala 1-5, där 1 är underkänd och 5 mycket bra.

Pris

Januarierbjudande!
Anmäl dig senast 31 januari
17.980 kr1.000 rabatt

Ordinarie pris 18.980 kr

I kurspriset ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Alla priser är exkl. moms. Rabatterna kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Gå 4 betala för 3!

Passa på att nyttja vår grupprabatt där ni får gå 4 personer men betalar endast för 3 personer. OBS. Går ej att kombinera med andra rabatter eller erbjudanden.

Tillbaka till kalendariet