Framtidens press- och mediehantering 2018

Framgångsrika arbetssätt för att nå ut, bygga förtroende och hantera kriser i framtidens medielandskap

Stockholm 22-23 oktober 2018
Allmänt
Program / Talare
Goda skäl att delta
Ladda ner PDF
Framtidens press- och mediehantering 2018
Anmäl dig

Framtidens press- och mediehantering 2018

22 2018-10-22 11:38:46 2018-10-23 11:38:46 38 Framtidens press- och mediehantering 2018 Framgångsrika arbetssätt för att nå ut, bygga förtroende och hantera kriser i framtidens medielandskap Stockholm Ability Partner info@abilitypartner.se true DD/MM/YYYY

Årets viktigaste konferens för dig som arbetar med strategisk press- och mediehantering

Hur får du en mångfacetterad och komplex verksamhet att hålla jämna steg med framtidens medieutveckling och hur kan du behålla och ta kontroll över kommunikationen i dagens mediesamhälle? Hur kan yrkesgrupper samverka för effektiv press- och mediehantering och vilka strategier är framgångsrika för att bygga upp det förtroendekapital som krävs för att klara pressen när drevet går.

På Ability Partners konferens Framtidens press- och mediehantering får du ta del av den senaste utvecklingen och kunskaperna inom området! Välkommen till en högaktuell konferens där du under två dagar får du lyssna till flera experter och praktikfall om hur man arbetar strategiskt i sin press- och mediehantering för att utvecklas i takt med det snabbrörliga medielandskapet.

Ta chansen att nätverka och lyssna till experter och praktikfall från olika delar av landet!

Ur innehållet

  • Framtidens medielandskap och snabbrörliga medieflöde – så navigerar du rätt i medieutvecklingen och rustar organisationen därefter
  • Effektiv press- och mediehantering – så kan du organisera kommunikationsfunktionen och få samverkan med alla inblandade i en komplex och mångfacetterad verksamhet
  • Kanal- och innehållsstrategi – så når du ut med ditt budskap samt säkrar relevant innehåll
  • När drevet går – så bedriver du en framgångsrik krishantering i praktiken
  • Så bygger du upp ett förtroendekapital både internt och externt genom god kommunikation
  • Kriskommunikation i sociala medier – så använder du sociala medier strategiskt för slagkraftig krishantering

Speciellt inbjudna

Emanuel Karlsten

Programledare, fristående journalist och rådgivare

Jeanette Fors-Andrée

Krishanterare, medietränare och medierådgivare

Moderator

Mikael Stjernberg

Press- och kommunikationsansvarigSveriges Kristna råd

Övriga talare och praktikfall

Michelle Marcher

PR och pressansvarigBotkyrka kommun

Johanna Snickars

Communications LeadMicrosoft

Afroditi Kellberg

PresschefNordea

Magnus Nelin

KommunikationschefNordea

Katarina Adamson

Director PR & CommunicationVolvo Car Sverige

Maria Hultberg

KommunikationschefNorrköpings kommun

Sara Kvarnström

PresschefPolisen

Anne Thorngren

PresssekreterareRädda Barnen

Carl Lagerqvist

PresschefRädda Barnen

Jacob Lund

KommunikationsdirektörAstraZeneca

Rasmus Sandsten

PressansvarigSolna stad

Pris

Konferens 11.990 kr exkl. moms.

Hos Ability Partner ingår frukost, kaffe, lunch och dokumentation i konferenspriset.

Mängdrabatt vid minst 3 bokningar

Anmäl 3 personer eller fler från samma organisation samtidigt så betalar person 3, 4, 5 osv endast 7.990 kr exkl. moms per person.

Tillbaka till kalendariet