Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet

Vad innebär det att kunden är utgångspunkten i innovations- och utvecklingsarbetet?

Konferens 16-17 maj 2018
Allmänt
Program / Talare
Goda skäl att delta
Ladda ner PDF
Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet
Anmäl dig

Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet

16 2018-05-16 11:38:46 2018-05-16 11:38:46 38 Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet Stockholm Ability Partner info@abilitypartner.se true DD/MM/YYYY

Konferensen om kommuners och myndigheters utveckling och digitalisering av tjänster och service mot en mer kundfokuserad verksamhet!

Just nu pågår en paradigmskiftesliknande förändringsresa i och med den digitala transformationen och alla de nya krav på service detta medför i kund- eller invånarkontakten. Men för att lyckas med denna förändringsresa måste verksamhetens processer, service och tjänster anpassas till medborgarnas krav och behov. Vad krävs egentligen för att utveckla värdeskapande medborgarmöten för en långsiktig och hållbar medborgarservice?

På Ability Partners två dagarskonferens Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet får du ta del av andra kommuners och myndigheters praktiska verksamhetsutveckling och hur man arbetar för att bli en mer servicefokuserad kommun och myndighet!

Ta chansen att nätverka och lyssna till experter och praktikfall från olika delar av landet!

Ur innehållet

  • Att gå från verksamhetsfokus till en mer kund- och serviceinriktad organisation
  • Så skapar du bättre service och tjänster för medborgarna genom kundfokuserat designtänk
  • Så säkerställer du ert uppdrag och ett framgångsrikt förbättringsarbete genom att strategiskt mäta, analysera och följa upp medborgarservicen
  • Att möta nya användarbeteenden och skapa smarta digitala tjänster för en sammanhållen användarupplevelse i alla kanaler
  • Så tar du ett helhetsgrepp över medborgarservicen genom ett förankrat servicefokus i hela organisationen
  • Så skapar du ett kontaktcenter och medborgarservice i världsklass – konkreta framgångsfaktorer

Moderator och expertanförande

Customer Experience Summit 2017

Daniel Ewerman

VD och medgrundareCustellence

Expertanföranden

Caroline Enevold

Chef för kunddriven verksamhetsutvecklingArbetsförmedlingen

Pia McAleenan

Projektledare, FörnyelselabbetSKL
Customer Experience Summit

Erik Hammarström

Chef samarbete och kvalitetAntrop

Övriga talare och praktikfall

Caroline Enevold

Chef för kunddriven verksamhetsutvecklingArbetsförmedlingen

Marie Larsson

Avdelningschef kvalitet och förnyelseSkellefteå kommun

Maria Sjödin Nilsson

Chef kundtjänstÄngelholms kommun

Johanna Engman

IT-direktör/CIOStockholms stad

Anna Fors

Kommittésekreterare Utredningen om inrättande
av Utbetalningsmyndigheten

Anna-Carin Gustafsson Åström

Enhetschef Nationella kontaktenhetenPolismyndigheten

Anna Liljencrantz

Verksamhetsutvecklare Nationella kontaktenhetenPolismyndigheten

Malin Johnsson

Projektledare ServicepolicyHelsingborgs stad

Nina Nyman

ServicekoordinatorNacka kommun

Patrik Flensburg

ServicechefLomma kommun

Pris

Konferens 9.990 kr exkl. moms

Hos Ability Partner ingår frukost, kaffe, lunch och dokumentation i konferenspriset.

Mängdrabatt

Anmäl 3 personer eller fler från samma organisation samtidigt så betalar ni endast 5.990 kr exkl. moms för person 3, 4, 5 osv.

Tillbaka till kalendariet