Introduktion – så får du mer gjort utan att jobba mer
- Tillgänglig & flexibel – hur kan vi skapa en hållbar och välmående organisationskultur?
- Det gränslösa arbetet – så hanterar du dess utmaningar och möjligheter
- Vilka är dina stora tidstjuvar – hur använder du din arbetsvecka, egentligen?
- Hur kan du öka kvaliteten på ditt arbete och förkorta tiden för att slutföra uppgiften?
Beslutsfattande och förhalningsbeteende – så tar du kontroll och får saker gjorda direkt
- Hur fungerar hjärnan i det ökande informationsflödet? – Så optimerar du förutsättningarna för att fatta rätt beslut i pressade
situationer
- Förhalningsbeteende – varför skjuter vi upp saker och vad händer i hjärnan när vi gör det?
- Beslutsfattande och konsten att säga nej – så tar du kontroll över din tid och din arbetssituation
- Så skapar du ett ”gör det nu-beteende” och blir av med ”surdegar”
Planering och prioritering – så frigör du mer tid till värdeskapande uppgifter
- Mål och mening – så sätter du smarta mål för att lättare prioritera bland dina arbetsuppgifter
- Förväntningar – så tydliggör du förväntningar både på dig själv och din omgivning
- Viktigt eller brådskande? – Så prioriterar du för att skapa utrymme för det som är viktigt
- Och hur gör man när det brinner lite överallt och alla rycker i just dig?
- Hur använder du din tid, egentligen? – Effektiv checklista för att skapa en proaktiv kalender
Struktur för flow – så skapar du förutsättningar
för fokus och effektivitet
- Effektiv strukturmodell för att skapa ordning för både fysiskt och elektroniskt material
- Så skapar och behåller du strukturen i ditt flexibla, digitala arbete
o Enkla mappsystem för hållbar ordning och reda
o Så säkerställer du sökbarheten
o Effektiv mailhantering och e-struktur
o Automatiserade regler och rutiner
- Koncentration, fokus och delegering – effektiva metoder för att skapa ordning och arbetsro
Teameffektivitet – vem bestämmer över din tid, egentligen?
- E-kommunikation – så minskar du avbrotten och säkerställer din produktivitet
- Effektiva möten – hur skapar du en effektiv möteskultur med tydliga spelregler?
- Att ställa krav och sätta gränser – så tar du kontroll över din tid
- Tidstjuvar – hur använder du din arbetsvecka egentligen?
- Det gränslösa arbetet – så hanterar du dess utmaningar och möjligheter
Så hanterar du stress och skapar den balans som behövs för ett hållbart arbetsliv
- Vad är stress och när blir stress skadligt?
- Varför räcker aldrig tiden till? Tidsanalys som hjälper dig att planera för att undvika onödig stress
- Effektiv handlingsplan – så frigör du energi och skapar balans mellan arbete, fritid och vila
- Om vikten av reflektion – hur kan du skapa mer kvalitet i ditt arbete och privatliv?
- Så undviker du stress och skapar mer fokus och flow i ditt liv
HÅLLTIDER UNDER KURSDAGARNA
08:30 Registrering, kaffe och smörgås
09:00 Kursen inleds
12:00 Lunch
16:30 Kursen avslutas
Under dagarna bryter vi för kaffe på för- och eftermiddagen.