Customer Experience Summit

Erik Hammarström

Chef samarbete och kvalitet
Antrop

Erik Hammarström är en av de allra främsta och mest erfarna experterna inom kundupplevelser och tjänstedesign. Han är grundare av Sveriges första User Experience-byrå Antrop, där han idag har rollen som Senior Service Designer. Antrop har sedan 2001 hjälpt företag att analysera sina kunders användarupplevelser och designa tjänster som matchar människors behov, beteenden och drivkrafter. Antrop har också rankats som en av Sveriges två bästa byråer 2016 och 2017. Erik Hammarströms expertis är att hjälpa organisationer att gå från höga ambitioner och insiktsfulla strategier till faktisk handling och lanserade tjänster. Bland kunderna finns till exempel SVT, Swedavia, AMF, Spotify och Socialstyrelsen. Erik jobbar också dagligen med att förverkliga Antrops vision med att skapa en positiv förändring i samhället för människor och miljö.



Erik är med som talare på konferensen Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet
Dag 2

09:10
Så skapar du bättre service och tjänster för medborgarna genom kundfokuserat designtänk
  • Vad krävs för att bli kundfokuserad som organisation och hur driver du denna förändring intern
  • Att utifrån kundinsikter utveckla attraktiva tjänster och service som medborgarna verkligen vill ha • Att införa ett kundfokuserat arbetssätt – verktyg och metoder
  • Strategier för tjänster i digitala kanaler