Administratörsrollen är mångfacetterad och som ”spindeln i nätet” skapar du viktiga förutsättningar för effektivitet, kvalitet och ett nära verksamhetsstöd utifrån kärnverksamhetens behov och förutsättningar. Du besitter mycket viktig kunskap både vad gäller processer, rutiner, lagkrav och system. Kontaktytorna är många och kräver god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktad och flexibelt förhållningssätt. Just nu händer mycket som påverkar administratörsrollen och det är viktigt att utveckla rätt kompetenser och förmågor för att leva upp till nya krav. Hur kan vi tillsammans synliggöra administrationens värde för organisationen och öka administrationens inflytande i organisationen? Maria har lång erfarenhet av både högskolesektorn och administratörsrollen och har ett stort intresse för struktur, samarbete, arbetsmiljö och arbetsgemenskap. Under denna föreläsning kommer du att få konkreta tips och råd kring hur du kan tydliggöra din betydelsefulla roll och kompetens för ett framgångsrikt och ändamålsenligt verksamhetsstöd.