Marie Lindström Rosandher

Kommunikationsdirektör
Skatteverket

Skatteverket är en av de myndigheter som svenskarna har högst förtroende för. De har sedan länge arbetat med att göra det lätt att göra rätt för sina målgrupper. Nu tar Skatteverket ett antal tydliga nya kliv för att behålla sitt höga förtroende i en ny digitaliserad tid. Under denna föreläsning kommer du att få ta del av vilka strategier som ligger till grund för förändringsresan. Du kommer också att få ta del av hur Skatteverket nu jobbar med kommunikation i nästa tydliga kliv i myndighetens resa där den digitala utvecklingen är helt central för att möta sina målgrupper – internt som externt.



Marie är med som talare på konferensen Strategisk kommunikation offentlig sektor 2017
Dag 2

10:45
Så utvecklar Skatteverket den interna och externa dialogen för att behålla sitt starka förtroende
  • Förändringsresan från fruktad skattefogde till om tyckt servicemyndighet – och nu då?
  • Så riggas kommunikationen både internt och externt för att möta våra målgrupper och för att bidra till Skatteverkets utveckling, uppdrag och mål
  • Så tar vi nästa tydliga kliv mot en ny digitaliserad tid för att möta våra målgrupper – både internt och externt