Tero Marjamäki

Kommunikations och hållbarhetschef
Blocket

Tero Marjamäki är journalisten som sadlade om till kommunikatör och är sedan drygt två och ett halvt år tillbaka på marknadsplatsen Blocket. Han har en bakgrund som nyhetsjournalist, men har även varit på pr-byrå där han bland annat arbetade med den prisbelönta kampanjen ”The Swedish Number”. På Blocket arbetar han tillsammans med ett tajt team för att ge Blocket en intressant och relevant röst i ett ökat brus. Man kan med underdrift säga att de lyckats och 2020 vann Blocket ”Stora kommunikationspriset 2021” i kategorin bästa innovativ kommunikation. Tero brinner för syftesdriven kommunikation och att ta fram kommunikation som faktiskt möter ett reellt problem och om det kommer han fokusera sitt anförande kring.



Tero är med som talare på konferensen Framtidens press- och mediehantering
25 november

13:15
Så har vi lagt upp vår press- och mediehantering för att nå ut till rätt målgrupp med rätt budskap och skapa engagemang
  • Hur har vi anpassat vår kommunikation för att inte hamna efter i det snabbrörliga medielandskapet?
  • Så skapade vi värderingsgrundad kommunikation på ett innovativt sätt som kraftigt ökade intresset och engagemanget för varumärket
  • Så säkerställer vi att vi når ut till vår tilltänkta målgrupp genom anpassat innehåll och rätt val av kommunikationsväg