Thomas Hallberg

Rektor
Cederbergskolan, Krokoms kommun

Thomas arbetar som rektor på Cederbergskolan i Krokoms kommun. Att, med ett relationellt perspektiv som utgångspunkt, förstå skolan genom ett systemiskt förhållningssätt och att arbeta för att öka elevers KASAM (känsla av sammanhang) är en ledstång i deras elevhälsoarbete. Att förstå systemet kring elev och undervisning i ett gemensamt språk har förändrat elevhälsans rolltagning i riktning mot mer främjande insatser. I denna föreläsning får du ta del av hur de arbetar och organiserar sin verksamhet för att främja elevernas hälsa och lärande.



Thomas är med som talare på konferensen Elevhälsan 2020
Dag 2

09:10
Så skapar du en lärmiljö som främjar elevernas hälsa och kunskapsutveckling i den dagliga verksamheten
  • Så organiserar vi elevhälsoarbetet för att systematiskt kartlägga lärmiljön i syfte skapa optimala förutsättningar för ökad kunskapsutveckling
  • Så arbetar vi konkret för att säkerställa en tillgänglig och hälsofrämjande skolmiljö för alla elever genom effektfulla metoder, förhållningssätt och delaktighet
  • Hur kan vi följa upp och utvärdera för att besluta om insatserna är framgångsrika eller inte?