Eftersom studie efter studie har visat att att chefen är den viktigaste kommunikationskanalen för att skapa mening och engagemang bland medarbetarna i organisationen har många kommunikationsavdelningar satsat på kommunikativt ledarskap de senaste åren. Trots detta har flera en bit kvar för att verkligen få det att hända och nå största effekt av satsningen.
”Om jag vill lyckas med att föra en människa mot ett bestämt mål, måste jag först finna henne där hon är och börja just där.”* Vad innebär det för dig som kommunikatör och ledarutvecklare?
Syfte och mål
Syftet och målet med workshopen är att du ska få en god förståelse för vad som är viktigast för att verkligen skapa förtroende för kommunikationsavdelningen som aktör i chefs- och ledningsfrågor och hur du kommunikativt kan stödja cheferna på rätt sätt.
Innehåll och upplägg
Under workshopen blandar vi föreläsningar med konkreta diskussioner och övningar.
Områden och frågeställningar som kommer att behandlas under workshopen:
*Sören Kirkegaard