Strategisk webbanalys offentlig sektor
En överväldigande majoritet av alla kommuner, myndigheter och offentliga organisationer samlar in webbanalys-data, oftast med hjälp av Google Analytics. Men hur kan du ta klivet från datainsamling till kvalificerad analys? Hur får du andra att ta del av analysen, samt får dem att agera på insikterna?
Ur innehållet
- Mål och mätpunkter – identifiera relevanta digitala mål, och knyt mätpunkter till dessa. Resultatet blir första versionen av en mätplan för din organisation
- Implementera och analysera – se till att du samlar in rätt information, och att du kan genomföra analysen i verktyg som Google Analytics
- Rapportera och agera – hur kan du målgruppsanpassa din rapportering så att mottagaren förstår den, och vill agera? Vi går igenom vad du bör tänka på när du sätter ihop rapporteringen
- Bygga kunskap – så kan du göra för att fortsätta bygga kunskap om webbanalys, inom organisationen där du jobbar
David BlombergWebbanalytiker och medgrundare
Whitespace
Läs mer
David har närmare 10 års erfarenhet av webbanalys för både offentlig sektor och privata företag. David är en av två grundare av webbyrån Whitespace. Whitespace är en analysfokuserad webbyrå med 15 medarbetare i Malmö och Stockholm.
Läs mer om temadagen
Webbstrategidagarna offentlig sektor 2018