Framtidens skol- och förskolemiljöer 2025
Så skapas flexibla, trygga och hållbara skol- och förskolelokaler som stöttar lärande och hälsa
25-26 mars
Anmäl dig senast 7 februari
Ordinarie pris: 8990 kr
Framtidens skol- och förskolemiljöer – så skapar vi attraktiva lärmiljöer och hållbara lokaler och utemiljöer för framtiden
Skol- och förskolebyggnader och dess utemiljöer spelar en avgörande roll för skolans och stadens utveckling och är en viktig del av kommunens ekonomi. I tider då demografiska mönster förändras och hållbarhetskraven är höga, ställs nya krav på alla som arbetar med planering, byggnation och ombyggnation av skolor och förskolor.
- Så hur skapar vi hållbara och anpassningsbara byggnader som inte bara möter dagens behov utan också är rustade för framtiden?
- Hur bygger vi fysiska lärmiljöer som stöttar skolans uppdrag om lärande och hälsa?
- Hur tar vi tillvara på det som redan är byggt och omvandlar äldre skolor till moderna lärmiljöer?
- Hur bygger vi in trygghet och social hållbarhet i inne- och utemiljöer?
Välkommen till konferensen Framtidens skol- och förskolemiljöer som samlar branschen kring om- och nybyggnation av skolor och förskolor! Vi belyser strategier för att hantera de osäkra framtidsutsikterna, utformning av lärmiljöer och hållbarhetskrav.
Du får ta del av ombyggnationer och nybyggnationer av skolor och förskolor genom praktikfall och expertanföranden.
Ur innehållet
- Strategisk planering för framtiden – hur balanserar vi planeringen för både vikande och växande elevantal kopplat till skol- och förskolelokaler? Hur skapar vi långsiktiga lösningar som är flexibla och hållbara?
- Framtidens skol- och förskolemiljöer – trender och utveckling inom utformningen av tillgängliga lärmiljöer
- Digitalisering och AI som möjliggörare – hur lärverktyg och teknologier kan integreras i lärmiljöer
- Trygga skolmiljöer och social hållbarhet – så bygger vi lärmiljöer som erbjuder en säker och inkluderande miljö
- Miljömässigt hållbara byggnader – så skapar vi goda lärmiljöer samtidigt som vi lever upp till höga hållbarhetskrav
- Anpassning av befintligt bestånd för att möta nya behov – hur vi kan omvandla vårt äldre bestånd till funktionella och moderna lärmiljöer
Vi samarbetar med följande hotell där du får rabatt på boendet om du anger våra koder vid bokning.
Bryggargatan 12
Tfn +46850621400
Ange kod: Ability
Hazeliusbacken 20
Tfn +46850254140
Ange kod: ABILITY
Nybrogatan 53
Tfn +46850733000
Ange kod: Abiltiy Partner
Tfn +46851751700
Ange kod: D000028081
Anmäl dig senast 7 februari så får du 1500 kr i rabatt
Detta är priset innan eventuella rabatter.
Anmäl fler än 2 personer från samma organisation samtidigt så betalar person 3, 4, 5 osv endast 5990 kr per person.
I konferenspriset ingår dokumentation, frukost, fika och lunch.
Magnus Blixt
Verksamhetsutvecklare
Haldor
Magnus arbetade länge som lärare och mötte stjärnglans i elevers ögon och han blev sedan skolledare för Glömstaskolan. Därefter arbetade han som verksamhetsutvecklare inom tillgängliga lärmiljöer i Uppsala kommun. Idag arbetar han som verksamhetsutvecklare på Haldor. Magnus ser också skolan från föräldraperspektiv och som fritidspolitiker och följer sedan länge aktuell skolforskning och har även erfarenheter från yrkesetiken och Lärarnas ansvarsnämnd. Han är ordförande i Skolhusgruppen. Magnus är också en idog bloggare och twittrare, engagerad i skolfrågor och försöker dra sitt strå till stacken i att bygga en tillgänglig skola för var och en.
- Hur påverkar den demografiska utvecklingen behovet av investeringar i lokaler för skolan och förskolan?
- Hur känsliga är behovsbedömningarna för förändringar i antaganden?
- Vilka skillnader finns mellan kommunerna?
- Hur ser kommunernas finansieringsmöjligheter ut?
Erik Törnblom
Sektionschef
SKR
Hur påverkar demografiska förändringar behovet av lokaler för skolan och förskolan? Denna föreläsning belyser sambanden mellan befolkningsutveckling, lokalplanering och ekonomiska förutsättningar i skolan och förskolan. I föreläsningen möter du Erik Törnblom som är Sektionschef för Ekonomisk analys på Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). Erik är nationalekonom och finansanalytiker med erfarenhet av analyser av kommunal ekonomi med fokus på investeringar och skuldutveckling.
- Barnafödandet minskar och barnkullarna krymper – hur påverkas Lunds kommuns verksamhet för förskola, skola och lokalplanering av dessa befolkningsförändringar?
- Från platsbrist till behovsanpassad kapacitet – hur skiftar vi fokus från att jaga plats till alla barn till att anpassa antalet platser efter faktiska behov?
- Behovs- och lokalplanering – i dialog med verksamhet, medarbetare, beslutsfattare och kommuninvånare med barnets behov i fokus för att säkerställa lösningar som skapar värde för Lunds kommun
- Överkapacitet riskerar att förstärka segregation – hur stödjer lokalplaneringen arbetet med likvärdighet inom skola och förskola?
- Flexibel och långsiktig lokalplanering med en noggrannare analys av demografiska trender – för att säkra att resurserna används effektivt idag och imorgon
- Lösningar vid överkapacitet i skollokaler – så omvandlar vi befintliga skolor och förskolor till nya verksamheter
- Barnkonventionen i arbetet med effektiv användning av våra förskole- och skollokaler
Erik Lensell
Enhetschef Lokalplaneringen
Lunds Kommun
Lunds kommun ökar i invånarantal men antalet barn i förskola och skola minskar. I början på 2024 hade Lunds kommun 2259 skolplatser lediga. Det nya demografiska förutsättningarna ställer krav på en ny lokalstrategi för kommunen där enheter avvecklas och planerade investeringar i nya förskolor och skolor skjuts på framtiden. Senaste åren har ett tiotal förskolor avvecklats, tre grundskolor avvecklas kommande år. Nya tuffa beslut om fortsatta avvecklingar står sannolikt för dörren. Erik delar med sig av Lunds kommuns verktyg kring processerna för att på ett inkluderande sätt skapa en effektiv lokalanvändning inom förskola och skola med barnets bästa i fokus.
- Att balansera det gamla och det nya – insikter från renoveringen av Bulltoftaskolan
- Framgångsfaktorer i ombyggnation av skolor – verksamhetens delaktighet, anpassning av lärmiljöer, samt inredning och möblering som stöder modern pedagogik
- Utmaningar i äldre skolbyggnader – hur hanterar vi inomhusmiljöproblem för att skapa en god arbets- och lärmiljö i befintliga lokaler?
- Framtidens förskolemiljöer – att balansera lokal- och kostnadseffektivitet med största möjliga verksamhetsnytta och inspirerande miljöer för barnen
- Ny process för förskolebyggnation – exempel på tidsbesparande lösningar och hur dessa kan leverera hållbara, funktionella och stimulerande lärmiljöer
Marie Centeno
Sektionschef byggprojekt/stadsfastigheter
Malmö stad
Hur kan vi bygga och modernisera skolor och förskolor för att möta kraven på hållbarhet, kostnadseffektivitet och inspirerande lärmiljöer? Denna föreläsning kombinerar erfarenheter från ombyggnation av äldre skolor och nybyggnation av förskolor för att ge en helhetsbild av framgångsrik lokalutveckling. Du får ta del av exempel på renovering och ombyggnation av skolor från 1950-talet samt höra om stadens process för effektiv byggnation och resursutnyttjande vid nybyggnation av förskolor.
- Livslångt lärande från förskola till skola – hur kan vi designa lärmiljöer som stöttar barns och elevers utforskande och lärande genom hela utbildningskedjan?
- Digitalisering och AI som möjliggörare – hur lärverktyg och teknologier kan integreras i förskolans lärmiljöer för att stödja barns utforskande och lärande
- Framtidens digitala och elevaktiva lärmiljöer – exempel på innovativa lärmiljöer i förskolan i Sundbybergs stad
- Att skapa lärmiljöer för framtiden – hur vi kan skapa flexibla och IT-baserade lärmiljöer i förskolan som matchar samhällets utveckling och nya arbetssätt
Per Falk
Utvecklingsledare
Sundbyberg stad
Per Falk är utvecklingsledare på Kvasar Makerspace i Sundbybergs stad. Per har mångårig erfarenhet av att skapa tillgängliga lärmiljöer för lärande och skolutveckling. Som grundare av Kvasar Makerspace arbetar han med att kombinera teknik, pedagogik och tillgänglighet för att inspirera chefer, pedagoger och barn. Han är mottagare av Guldäpplejuryns särskilda pris 2023 och har medverkat i projekt som tilldelats utmärkelser som Guldtrappan 2022. Per undervisar även på Stockholms universitet och är medförfattare till antologin "Interaktiva medier och lärandemiljöer". Föreläsningen ger konkreta exempel och inspiration för hur förskolan och dess lärmiljöer kan bli drivkrafter för framtidens lärande och samhällsutveckling.
- Samverkan som kraft i byggnationen av Westerlundska gymnasiet – från vision till färdigt skolhus
- Elevinflytande och delaktighetsprocesser som en viktig del genom hela skolhusbyggnationen
- Hur vi har skapat en ombonad och varm skolmiljö som formats till att vara så tillgänglig som möjligt
- Tillgängliga och anpassade lärmiljöer som stöttar en tydliggörande pedagogik och som är riggad för framtidens teknik
- Makerspace-ytor och specialsalar utformade för olika användningsområden och som öppnas lokalsamhället
- Gröna och aktiva utemiljöer som erbjuder möjlighet till utomhuspedagogik och rörelse
Martina Ericson
Biträdande rektor
Enköpings Kommun
I denna föreläsning får du ta del av erfarenheter från planering och byggnation av nya Westerlundska gymnasiet i Enköpings kommun. Hör hur den nya gymnasieskolan blivit en modern och attraktiv skola genom god samverkan, elevinflytande och fokus på tillgängliga och trivsamma lärmiljöer. Du får höra framgångsfaktorer - från intrycksfria miljöer och framtidssäker teknik till generösa utemiljöer och kreativa makerspace-ytor som öppnas för lokalsamhället. Det nya Westerlundska gymnasiet invigdes hösten 2024 och är en central del av Enköpings stadskärna. Westerlundska gymnasiet är nominerat till Årets Bygge 2025 av i kategorin samhällsfastigheter.
Sofi Nilsson
Arkitekt
White arkitekter
I denna föreläsning får du ta del av erfarenheter från planering och byggnation av nya Westerlundska gymnasiet i Enköpings kommun. Hör hur den nya gymnasieskolan blivit en modern och attraktiv skola genom god samverkan, elevinflytande och fokus på tillgängliga och trivsamma lärmiljöer. Du får höra framgångsfaktorer - från intrycksfria miljöer och framtidssäker teknik till generösa utemiljöer och kreativa makerspace-ytor som öppnas för lokalsamhället. Det nya Westerlundska gymnasiet invigdes hösten 2024 och är en central del av Enköpings stadskärna. Westerlundska gymnasiet är nominerat till Årets Bygge 2025 av i kategorin samhällsfastigheter.
- Hur skapar vi pedagogiska lokaler som möter höga krav på komfort, inomhusmiljö och hållbarhet, samtidigt som vi håller ekonomin i balans?
- Furutåskolan i Växjö kommun: ny “passivhus plus skola” utifrån ett helhetstänk – energibesparing, byggnadskvalitet och inomhusmiljö
- Lärdomar från fler aktuella svenska projekt – exempel från Sigtuna, Älmhult, Mjölby och Upplands Väsby
- Från planering till verklighet – att bygga skolor och förskolor som är miljö- och klimatsmarta, kostnadseffektiva och ger en sund lärmiljö för både elever och personal
- Delaktighetsprocesser för framgång – vikten av att involvera experter och intressegrupper för att skapa hållbara och funktionella lärmiljöer
Simone Kreutzer Wesslund
Cert. passivhusexpert
IG Passivhus Sverige AB
Simone är sedan 25 år tillbaka en av Sveriges främsta experter inom passivhusbyggnation och är VD för Intressegrupp Passivhus Sverige AB. IG Passivhus Sverige bildades för att informera, kvalitetssäkra, utbilda och stötta byggbranschen och alla andra som är intresserade av passivhustekniken. Lyssna till en mycket inspirerande föreläsning där Simone ger exempel på hur du kan bygga både kostnadseffektivt, miljö- och klimatvänligt samt skapa en god lärmiljö. Simone är också aktuell med den nya boken"Det Första Huset – förändring kräver mod" (2024).
Magnus Blixt
Verksamhetsutvecklare
Haldor
Magnus arbetade länge som lärare och mötte stjärnglans i elevers ögon och han blev sedan skolledare för Glömstaskolan. Därefter arbetade han som verksamhetsutvecklare inom tillgängliga lärmiljöer i Uppsala kommun. Idag arbetar han som verksamhetsutvecklare på Haldor. Magnus ser också skolan från föräldraperspektiv och som fritidspolitiker och följer sedan länge aktuell skolforskning och har även erfarenheter från yrkesetiken och Lärarnas ansvarsnämnd. Han är ordförande i Skolhusgruppen. Magnus är också en idog bloggare och twittrare, engagerad i skolfrågor och försöker dra sitt strå till stacken i att bygga en tillgänglig skola för var och en.
- Social hållbarhet och trygghet i skolbyggnader – vad och varför?
- Lösningar för framtidens skolmiljöer kopplat till stärkt socialt värdeskapande
- Från forskning till praktik – hur socialt hållbara miljöer kan utvecklas i planering, design, byggande och drift av skolbyggnader och skolverksamhet
Jan Grannäs
Universitetslektor och docent
Högskolan i Gävle
I föreläsningen möter du Jan Grannäs, universitetslektor och docent, Högskolan i Gävle. Jan Grannäs bedriver flertalet studier inom lärmiljöer, däribland forskningsprogrammet ”Skapade sociala värden i skolbyggnader”, som han leder han tillsammans med professor Anneli Frelin, Högskolan i Gävle. Föreläsningen presenterar delresultat från detta forskningsprogram. Syftet med forskningsprogrammet är att skapa innovativa design- och verksamhetslösningar genom att sammanföra lärmiljöforskare, arkitekter och behovsägare som är i en omfattande expansionsfas gällande skolbyggnader, i en interaktionsforskningsprocess . I projektet utforskas och utvecklas nya lösningar för socialt hållbara miljöer utifrån ett helhetsperspektiv på planering, design, byggande och drift av skolbyggnader och skolverksamhet. Processens målsättning är att ta fram anvisningar och rekommendationer för stärkt socialt värdeskapande som kan användas i bygg- och förvaltningsprocesser.
- Om- och utbyggnationen av en äldre skola till modern högstadieskola – strategierna bakom beslutet
- Processen från förstudie till färdigställande – dialogprocesser och arbetssätt för att ta projektet i mål
- En skola för framtiden – så har vi skapat framtidens lärmiljöer i en äldre byggnad – utmaningar med varsam ombyggnation av en kulturhistorisk byggnad
- Konst i skolans miljö – vår satsning på konst i skolmiljön i samverkan med konstnär och elever
- Lärdomar från projektet och vägen framåt – reflektion över vad som fungerade väl och vad som kunde ha gjorts bättre, jämförelser med andra skolprojekt i Borås
Cathrine Kristoffersson
Lokalsamordnare
Borås Stad
Ombyggnationen av Särlaskolan i Borås är ett lyckat exempel på hur en kommun kan skapa hållbara och moderna utbildningsmiljöer genom varsam renovering av en kulturhistorisk skolbyggnad. I föreläsningen möter du Cathrine Kristoffersson, lokalsamordnare på grundskoleförvaltningen och Viktor Svenkvist, biträdande rektor, Särlaskolan, båda i Borås stad. De delar med sig av hela processen – från de tidiga förstudierna med dialoger med verksamheten till det faktiska byggandet och uppstarten av verksamheten.
Viktor Svenkvist
Biträdande rektor
Borås Stad
Ombyggnationen av Särlaskolan i Borås är ett lyckat exempel på hur en kommun kan skapa hållbara och moderna utbildningsmiljöer genom varsam renovering av en kulturhistorisk skolbyggnad. I föreläsningen möter du Cathrine Kristoffersson, lokalsamordnare på grundskoleförvaltningen och Viktor Svenkvist, biträdande rektor, Särlaskolan, båda i Borås stad. De delar med sig av hela processen – från de tidiga förstudierna med dialoger med verksamheten till det faktiska byggandet och uppstarten av verksamheten.
- Hur tar man sig ann en ombyggnation av en skola för att på bästa sätt omvandla lokalerna till att möta dagens krav och behov?
- Från F-9 till modern högstadieskola – transformationen av Sannaskolan med nya funktioner som idrottshall, musiksal och förbättrade utemiljöer
- Vägval och prioriteringar som vi har gjort för att skapa moderna lärmiljöer samtidigt som vi uppfyller kraven om bevarande
- Cirkularitet och återbruk – hur hållbarhetskraven uppfylls genom energieffektivisering, återanvändning av material och cirkulära bygglösningar
Andréas Forsberg
Utvecklingsledare
Göteborgs stad
Sannaskolan, som ingår i Göteborgs stads bevarandeprogram, har genomgått en omfattande renovering och utveckling. Ombyggnationens mål har varit att bevara ursprungliga detaljer, ljusinsläpp och flöden, samtidigt som funktionalitet och modernas lärmiljöer skapas. En ny idrottshall har tillkommit. Föreläsningen ger en inblick i hur Göteborgs stads grundskoleförvaltning i nära samverkan med skolans verksamhet, arkitekt och byggentreprenör, varsamt har byggt om skolan till en attraktiv lärmiljö för framtiden. Andréas Forsberg samt Mia Isacson, utvecklingsledare fysiska lärmiljöer, arbetar båda på grundskoleförvaltningen i Göteborgs stad och har varit stadens ledare för ombyggnationen av Sannaskolan. Byggentreprenör var Tage & Söner och arkitekt var Arkitekterna Krook & TJäder. Lorena Zabala, arkitekt, Krook & Tjäder medverkar som gästföreläsare.
Mia Isacson
Utvecklingsledare
Göteborgs stad
Sannaskolan, som ingår i Göteborgs stads bevarandeprogram, har genomgått en omfattande renovering och utveckling. Ombyggnationens mål har varit att bevara ursprungliga detaljer, ljusinsläpp och flöden, samtidigt som funktionalitet och modernas lärmiljöer skapas. En ny idrottshall har tillkommit. Föreläsningen ger en inblick i hur Göteborgs stads grundskoleförvaltning i nära samverkan med skolans verksamhet, arkitekt och byggentreprenör, varsamt har byggt om skolan till en attraktiv lärmiljö för framtiden. Andréas Forsberg samt Mia Isacson, utvecklingsledare fysiska lärmiljöer, arbetar båda på grundskoleförvaltningen i Göteborgs stad och har varit stadens ledare för ombyggnationen av Sannaskolan. Byggentreprenör var Tage & Söner och arkitekt var Arkitekterna Krook & TJäder. Lorena Zabala, arkitekt, Krook & Tjäder medverkar som gästföreläsare.
- Södra Änggården – en motor och en förebild för stadsutvecklingen som sätter platsen på kartan och lägger grunden för ett skönare stadsliv
- Skolan som en nod i mötet mellan stad och natur – hur skolan binder samman stad och natur med en kvartersstruktur mot gatan och mjukare design vid berget
- Skolgård på taket – med en innovativ form skapades en skolgård, runt, under och på skolbyggnaden samtidigt som man tillgängliggöra i stort sett alla delar av utemiljön
Marie Bördin
Arkitekt och studiochef
Okidoki arkitekter AB
Marie Bördin är arkitekt och studiochef för affärsområdet Samhällsfastigheter på Okidoki arkitekter och Johanna Frid är arkitekt på Okidoki arkitekter. Under anförandet kommer Marie och Johanna att föreläsa om det uppmärksammade skolbyggnationsprojektet Södra Änggårdsskolan i en expansiv del av Göteborgs stad. Okidoki arkitekters enhet för Samhällsfastigheter består av ett team som vågar utmana gamla sanningar för att skapa hållbara, snygga och funktionella samhällsmiljöer. De brinner för att forma en bättre framtid genom kreativ design och samarbete mellan offentlig och privat sektor. Lyssna till en inspirerande föreläsning om hur en skolbyggnation kan bli en motor i stadsutvecklingsprojekt och skapa en nod mellan stad och natur för elever, boende och besökare.
Johanna Frid
Arkitekt
Okidoki arkitekter AB
Marie Bördin är arkitekt och studiochef för affärsområdet Samhällsfastigheter på Okidoki arkitekter och Johanna Frid är arkitekt på Okidoki arkitekter. Under anförandet kommer Marie och Johanna att föreläsa om det uppmärksammade skolbyggnationsprojektet Södra Änggårdsskolan i en expansiv del av Göteborgs stad. Okidoki arkitekters enhet för Samhällsfastigheter består av ett team som vågar utmana gamla sanningar för att skapa hållbara, snygga och funktionella samhällsmiljöer. De brinner för att forma en bättre framtid genom kreativ design och samarbete mellan offentlig och privat sektor. Lyssna till en inspirerande föreläsning om hur en skolbyggnation kan bli en motor i stadsutvecklingsprojekt och skapa en nod mellan stad och natur för elever, boende och besökare.
- Gröna skolgårdar – en strategisk satsning för att ersätta asfalt med grönstruktur och skapa utemiljöer som främjar lek och rörelse
- Fördelarna med gröna skolgårdar – värden kopplat till lokalt klimat, lekvärden och hälsa
- Barns och personals delaktighet och behov – hur vi har tagit tillvara på elevers och lärares önskemål för att skapa skolgårdar utifrån deras perspektiv
- Utmaningar och lösningar – skapandet av fysisk miljö som stöttar barns hälsa samt strategier för att nå en balans mellan överskådlighet och trygg grönska
- Inspiration från andra städer – så har vi tagit vara på lärdomar från Berlin och Paris om aktiva och klimatanpassade skolgårdar
Malin Jönsson
Projekthandläggare
Stockholms stad
I föreläsningen möter du Malin Jönsson, projekthandläggare och Tanja Van De Meulebrouck, utredare och lokalstrateg, båda på utbildningsförvaltningen i Stockholms stad. De delar med sig av erfarenheter från stadens satsning "Gröna skolgårdar" där man uppgraderar befintliga skolgårdar till att få mer grönstruktur som går i linje med miljömässigt hållbar stadsutveckling men som också främjar elevernas lek och fysiska aktivitet under skoldagen. Under sommaren 2024 renoverades 7 skolgårdar inom ramen för projektet och ytterligare skolgårdar kommer att renoveras under sommaren 2025. Ta del av värdefulla erfarenheter av skolgårdsutveckling i den förtätade staden.
Tanja Van De Meulebrouck
Utredare och lokalstrateg
Stockholms stad
I föreläsningen möter du Malin Jönsson, projekthandläggare och Tanja Van De Meulebrouck, utredare och lokalstrateg, båda på utbildningsförvaltningen i Stockholms stad. De delar med sig av erfarenheter från stadens satsning "Gröna skolgårdar" där man uppgraderar befintliga skolgårdar till att få mer grönstruktur som går i linje med miljömässigt hållbar stadsutveckling men som också främjar elevernas lek och fysiska aktivitet under skoldagen. Under sommaren 2024 renoverades 7 skolgårdar inom ramen för projektet och ytterligare skolgårdar kommer att renoveras under sommaren 2025. Ta del av värdefulla erfarenheter av skolgårdsutveckling i den förtätade staden.
- Vad krävs för att utforma framtidens skolmiljöer som stöttar pedagogiken och lärandet?
- Hur kan olika aktörer samverka för att skapa lärmiljöer som möter elevernas behov
- Tillgänglighet, trygghet och flexibilitet – vad innebär det vid utformningen av miljön?
- Hur säkerställer vi att skolan är ändamålsenliga och hållbara över tid?
- Exempel på inredning och möblering
Tove Nöjd
Arbetsplatsstrateg
Kinnarps AB
- Öka dina kunskaper om lokalplanering kopplat till skol- och förskolelokaler
- Ta del av erfarenheter från nytt funktionsprogram för förskola och skola
- Få ny kunskap om ombyggnation och renovering av skol- och förskolelokaler
- Lyssna till forskning om integrering av social hållbarhet och tillgänglighet vid planering av skolor
- Inspireras till att effektivisera planerings- och byggnationsproessen
- Lär dig mer om utformningen av skol- och förskolelokaler och hur du bygger in flexibilitet
- Ta del av erfarenheter från nyligen byggda lokaler där fokus legat på klimatvänlig om- och nybyggnation
- Inspireras till att samverka med skola, idrott och fritid och göra skolmiljöerna aktiva även efter skoltid
- Öka dina kunskaper om hur skollokaler kan stötta säkerhet och trygghet
Anmälan Framtidens skol- och förskolemiljöer 2025 25-26 mars
Påbörja din anmälan genom att fylla i deltagaruppgifter i formuläret
Priset inkluderar konferenstillfälle samt tilläggsval om detta valts.
Dela evenemanget i social medier