Kriskommunikation 2025
Vem har vi förtroende för när det verkligen gäller – och hur bygger vi kommunikation som håller i ett snabbt, polariserat och osäkert samhällsklimat?
Vem har vi förtroende för när det verkligen gäller – och hur bygger vi kommunikation som håller i ett snabbt, polariserat och osäkert samhällsklimat?
Kris efter kris prövar vår förmåga att kommunicera snabbt, samordnat och mänskligt. I en tid av desinformation, cyberhot, ökad oro och förändrade medielandskap ställs offentlig sektor inför helt nya utmaningar – där kommunikationen ofta är avgörande för hur krisen utvecklas.
Hur når vi ut med rätt budskap, i rätt kanal, i rätt tid – samtidigt som både allmänhet och medarbetare söker tydlighet, trygghet och trovärdighet? Vilka lärdomar kan vi dra av det som hänt – och hur rustar vi oss inför det som kan komma?
På Ability Partners konferens Kriskommunikation 2025 för dig inom offentlig sektor får du ta del av aktuell kunskap, verkliga exempel och expertråd för att möta dagens och morgondagens kriser.
Välkommen till en högaktuell och konkret konferensdag där du får ta del av strategier, case och praktiska verktyg från kommuner, regioner, myndigheter och experter – allt för att stärka din och din organisations förmåga att kommunicera effektivt i skarpt läge.
Ur innehållet
- Så stärker du förtroendet för din verksamhet genom tydlig och samordnad kriskommunikation
- Desinformation, ryktesspridning och påverkan – så hanterar du kommunikation i ett polariserat medielandskap
- Kriskommunikatörens roll i stab och ledningsarbete – verktyg för effektivt kommunikativt ledarskap
- Så skapar du trygghet, samstämmiga budskap och handlingskraft under hård tidspress
- Kommunikation vid incidenter och krissituationer– lärdomar från verkliga händelser
Vi samarbetar med följande hotell där du får rabatt på boendet om du anger våra koder vid bokning.
Dela evenemanget i social medier