Annika Bjerstaf

Media relations manager
Volvo Cars Sverige

Annika Bjerstaf har mångårig erfarenhet av journalistik, kundtidningar, PR och mediebearbetning. Volvo Cars är i dag ett av Sveriges starkaste varumärken och företaget har de senaste åren gått igenom en fantastisk transformationsresa och nådde under 2018 milstolpen att sälja mer än
600 000 bilar. Detta betyder att nästan alltid befinna sig i centrum för omvärldens uppmärksamhet – på gott och ont.



Annika är med som talare på konferensen Framtidens press- och mediehantering 2020
Dag 1

15:20
Så styr du upp budskapet i varumärkets alla kommunikationskanaler och lyckas få sociala medier och traditionella kanaler att gå hand i hand
  • Så koordinerar vi ren PR, sociala kanaler, vår digitala kundtidning samt i nativekanaler för en maximal spridning i traditionell media
  • Så beslutar vi kanalval baserat på budskap
  • Så samverkar vi mellan förtjänade och köpta kanaler för största möjliga effekt
  • Så mäter vi genomslaget på våra kommunikationsinsatser