Customer Experience Summit 2017

Daniel Ewerman

VD och medgrundare
Custellence

Daniel Ewerman är kundupplevelseexpert, grundare och VD av Custellence – onlineverktyget för att visualisera, förbättra och samla verksamheten kring kundresan. Dessförinnan grundade Daniel servicedesignföretaget Transformator Design där han även var VD. Med 20 års erfarenhet är Daniel en av Europas främsta experter när det kommer till att skapa ledande kundupplevelser såväl inom näringslivet som offentliga organisationer. Han är även författare till boken ”Kundupplevelse: varför vissa organisationer lyckas och andra inte” och en uppskattad talare och inspiratör.



Daniel är moderator och talare på konferensen Framtidens servicefokuserade kommun och myndighet
Dag 1

09:10
Kundfokuserad kommun och myndighet – vikten av att vara invånarcentrerad och vad det innebär i praktiken
  • Vad innebär det egentligen att vara kund- och servicefokuserad som kommun och myndighet och vilka är vinsterna?
  • Så anpassar du verksamheten, processerna och tjänsterna utifrån kundresan och applicerar detta i det dagliga praktiska arbetet
  • Vad krävs för att just din organisation ska lyckas med kundfokusering?
  • Från utvecklingsprojekt till förbättringar i förvaltningen – effektiva arbetsverktyg för att förbättra kund och medborgarservicen
  • Framtidsspaning – hur gör morgondagens förebilder för att möta kundbehoven