Jan Sjösten

Digital strateg
Skatteverket

Jan Sjösten Digital strateg på Skatteverket. Jan ingår i programledningen för utvecklingen av digitalt kundmöte i andras miljöer. Har en bakgrund som IT-arkitekt med ett flertal projekt kring digital samverkan myndigheter och privat sektor. Tidigare anställd på e-delegationen med ansvar för digital samverkan. Strävar efter att få ihop verksamhet, juridik och IT-arkitektur till en samverkande helhet.



Jan är med som talare på konferensen Framtidens smarta medborgarservice 2021
18 mars

11:50
Framtidens digitala kundmöten – så skapar vi smarta och kundfokuserade tjänster i kundens miljö
  • Hur hanterar man att kunden väljer kundmöte?
  • Hur arbetar man med kundmötet när det sker hos kunden?
  • Bidra med förutsättningar för en kundsituation i kundens miljö
  • Skatteverket talar om hur de arbetar med AI-teknik och api-baserat informationsutbyte för att göra kundmötet enkelt, tryggt och på sikt möjligt att automatisera.