Katarina Adamson

Director PR & Communication
Volvo Car Sverige

2017 var Volvo Sveriges mest positivt omtalade varumärke för femte året i rad, enligt Youguv Brandindex. Katarina Adamson, Kommunikationsdirektör på sälj- och marknadsbolaget Volvo Car Sverige, berättar om hur de genom trovärdighet når ut med budskap i en kommersiellt driven värld. Med en rejäl portion omtanke och en modell för att säkra relevant kommunikation kommer de långt. Katarina Adamson har en bred erfarenhet inom kommunikation, PR och marknadsföring. I tidigare roller har hon arbetat på bland annat Volvo Trucks med framgångsrika och omtalade lanseringskampanjer. Hon har även erfarenhet av PR-byrå med uppdrag för en rad andra starka varumärken och hon har även ett förflutet som journalist på Göteborgs-Posten och landsortstidningen Barometern.



Katarina är med som talare på konferensen Framtidens press- och mediehantering 2020
Dag 1

15:30
Så behåller man trovärdigheten hos sin målgrupp med ett bakomliggande kommersiellt uppdrag
  • Så bygger Volvo trovärdig kommunikation – extern och internt
  • Så når Volvo ut med sitt budskap samt säkrar relevant kommunikation i en kommersiellt driven värld