Språkstörning, språklig tillgänglighet och språkutvecklande arbetssätt 2026
Succékonferensen om språkstörning/DLD och språklig sårbarhet är tillbaka!
Utveckla undervisningen så att alla elever – även de med språkstörning eller språklig sårbarhet – får språkliga möjligheter att lyckas!
Att hålla sig uppdaterad på forskning kring språkstörning och språklig sårbarhet har blivit allt viktigare för att stötta eleverna i takt med att det ställs allt högre krav på språket i den moderna skolan.
Hur omsätter du den senaste forskningen i ditt praktiska arbete med att stötta och möta elever med språkstörning och elever i språklig sårbarhet? Hur utvecklar du tillgängliga lärmiljöer och en undervisning som är språk- och ämnesstödjande? Hur ser vi till att barn och unga får rätt stöd genom hela sin skolgång, och hur skapar vi tydligare strukturer som säkerställer elevernas kommunikativa förmåga och möjlighet till inkludering under hela skoldagen?
Välkommen till en specialutformad konferens med fokus på strategier för språklig tillgänglighet och språkutvecklande arbetssätt i förskola och skola. Under dagen får du ta del av aktuell forskning, konkreta metoder och praktiska exempel från klassrummet. Konferensen riktar sig till logopeder, elevhälsoteam och pedagogisk personal – delta gärna hela gruppen för en inspirerande kompetensutvecklingsdag!
Gå flera från samma kommun eller organisation – ta del av vårt erbjudande om mängdrabatt!
Faktura 2025
Om du vill ha fakturan 2025 så ange det i fältet Övriga kommentarer vid anmälan.
Ur innehållet
- Språkstörning och språklig sårbarhet i olika åldrar – senaste forskningen
- Språklig tillgänglighet i undervisningen – vilka anpassningar kan göras för att skapa en språkligt tillgänglig lärmiljö för elever med språkstörningar?
- Språkutvecklande arbetssätt och metoder – vilka strukturer har visat sig mest effektivt för att främja språkutveckling hos elever med språkstörningar?
- Språkligt anpassade lärmiljöer i klassrummet, fritidsverksamheten och på rasterna – så skapar vi tydligare strukturer som säkerställer elevernas kommunikativa förmåga och möjlighet till inkludering under hela skoldagen
- Språkstörning hos flerspråkiga elever
- Undervisning och språkutvecklande arbetssätt för elever med språkstörning i kombination med andra diagnoser
Program

Dela evenemanget i social medier