Strategier och arbetssätt som främjar lärande och välmående för alla elever
Vad är viktigt för att driva utvecklingen i rätt riktning? Ta del av samlade kunskaper och erfarenheter från Petri Partanen om strategier och arbetssätt som främjar lärande och välmående för alla elever.
För att skapa en skola som främjar både lärande och välmående för alla elever krävs en fördjupad och uppdaterad kunskap samt även nya strategier, metoder och förhållningssätt kring den pedagogiska, fysiska och sociala skolmiljön.
På konferensen Framtidens elevhälsa 2025 kommer Petri Partanen, Mittuniversitet att dela med sig av senaste forskningen kring frisk- och riskfaktorer gällande psykisk hälsa och främjande lärande. Han kommer även att berätta om strategier för elevhälsoarbetet som har nära koppling till elevernas lärande, tankeprocess och studiestrategier samt hur man kan arbeta framgångsrikt med skolnärvaro.
Petri Partanen är fil.dr., leg. psykolog, specialist i pedagogisk psykologi, med lång erfarenhet som psykolog från det vardagsnära arbetet kring barn och ungdomars hälsa, lärande och utveckling i förskola och skola. Han forskar även inom området elevhälsa med inriktning mot barn och ungdomars lärande, kognitiva förutsättningar och metakognition, på Mittuniversitetet och som gästforskare på Institute of Education, University College London. Petri har skrivit böckerna ”Från Vygotskij till lärande samtal” (2008), ”Att utveckla elevhälsa” (2012), “Att utveckla förmågor på vetenskaplig grund i skolan (2019) och “Att utveckla barns förmågor i förskolan” (2024) och ett stort antal vetenskapliga artiklar. Han har också författat en kunskapsöversikt om främjande och förebyggande arbete för Skolverkets räkning: “Hälsa för lärande – lärande för hälsa” (2019) och artiklar för SPSM och Skolverket.
Missa inte konferensen – ta del av viktigt erfarenhetsutbyte för att säkerställa smartaste vägen framåt!
Dela: